Identyfikacja wizualna

identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna

identyfikacja wizualna
Identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna [IW] firmy to całokształt grafik stosowanych w przypadku danej marki, której celem co do zasady, jest spójna i czytelna tożsamość firmy, wyróżniająca ją na tle innych firm.

Identyfikacja wizualna powinna być fundamentalnym narzędziem kreowania wizerunku firmy na rynku.

Zatem co zaliczamy do IW?
  • Logo
  • Kolorystyka i typografia
  • Reklama offline, czyli: wizytówki, koperty, papier firmowy, koperty, szyldy, witryny, opakowania, etykiety, wzory materiałów reklamowych innych, jak rollupy, bilbordy, plakaty itp.
  • Oznakowanie gadżetów (długopisy, breloki, kubki, smycze itp.)
  • Ubrania firmowe i oznakowanie pojazdów
  • Wygląd strony internetowej
  • Wzory szablonów pod media społecznościowe, w tym też pod materiały video.
Dokumenty identyfikacji wizualnej

Na potrzeby IW tworzy się wewnętrzne dokumenty firmy, w skórce nazwę je tu 3K, od pierwszych liter trzech ksiąg dla marki.

Księga identyfikacji wizualnej (ang. Corporate identity guide) – kilkunastostronicowy dokument, opisujący elementy IW firmy, sposoby i zasady stosowania tych elementów identyfikacji wizualnej.

To także opisane zasady dotyczące nazwy, sloganu firmowego, haseł reklamowych oraz słów kluczowych w opisach i prezentacjach usług czy produktów.

Księga znaku dla logo firmy to opis elementów graficznych składających się na całe logo, określenie pola ochronnego, zasady skalowania znaku, dopuszczalne warianty kolorystyczne oraz przykłady umieszczenia logo na różnych nośnikach.

Księga komunikacji to także kilkunastostronicowy dokument określający charakter marki i osobowość marki, które w strategii marki określone mogą być przez archetyp (lub archetypy), konkretyzujący określony styl komunikacji z konsumentem.

O archetypach komunikacji szerzej w następnym wpisie a w skrócie chodzi o formę komunikacji, czy per Pan, czy personalnie, czy poważnie i z dystansem, jako poważny ekspert, czy bardziej bezpośrednio, ciepło a nawet żartobliwie. Typ komunikacji warto dobrze przemyśleć, bo będzie stanowić oś całego drzewa stosowanych metod marketingowych, kierowanych do klientów firmy.

Podsumowanie

Zakres opracowania dokumentacji wiadomo, że zależeć będzie od wielkości i specyfiki danej marki czy jej produktów lub świadczonych usług. Ale warto mieć świadomość tych narzędzi, które zdecydowanie pomagają organizować działalność firmy na polu komunikacji z klientami a powstawać mogą sukcesywnie. Warto by podchodzić do niego elastycznie, by identyfikacja wizualna była żywa i otwarta na zmiany, by łatwo było ją stosować oraz ułatwiać sobie i odbiorcom życie 😊

Zapraszam do skorzystania z mojej oferty stworzenia wybranej księgi dla marki, chętnie także przyjmę propozycje współpracy z działem marketingu w waszej firmie.

identyfikacja wizualna anker prb
«