Design i biznes można połączyć, cele strony internetowej.

Udostępnij

Wstęp – design i biznes można połączyć

Design i marketing mogą współpracować razem. Jak połączyć design i biznes przy projektowaniu produktów cyfrowych, jakimi są strony internetowe, o tym jest ten wpis.

Strona internetowa powinna być postrzegana jako narzędzie do zarabiania pieniędzy, jako określony produkt cyfrowy. Ważna jest świadomość tego, jak budowa strony służy wzrostowi wartości przedsiębiorstwa.
Zlecając budowę strony możesz na tym tylko zyskać, web design podnosi wszak wartość marki.

Jako studio graficzne staramy się zawsze poznać realia biznesowe naszych klientów i wpasować web design w model biznesowy danej firmy. Pamiętaj drogi kliencie, że mówimy tym samym językiem i mamy wspólne cele.

Strona internetowa dzisiaj, dzięki możliwości wykorzystania nowoczesnych narzędzi analitycznych jest w pełni mierzalna. Możemy dokładnie sprawdzić, kto przyszedł na naszą stronę, jak się tam znalazł, ile czasu na niej spędził, jakie podstrony odwiedził, jakie akcje podjął. Dzięki temu właśnie strona jest produktem mierzalnym a dzięki temu dającym narzędzie do korektowania wprowadzonych działań.
 
Chcesz zlecić zbudowanie strony internetowej? To wiedz, że proces ten powinien przejść przez dwa etapy.

1. UX design – etap określenia, jak ma działać strona, określenie jej funkcjonalności.

Poznaj kilka ważnych aspektów, o których powinieneś wiedzieć wcześniej, zanim wybierzesz swoje studio graficzne do zbudowania strony internetowej.

Traktuj swoją stronę nie wyłącznie jak wizytówkę, którą wypada posiadać, tylko jako produkt cyfrowy, którego funkcją powinno być dołożenie się w jakiś sposób do modelu biznesowego w twojej firmie.

Ustal cel swojej strony – np. dotarcie do większej ilości odbiorców, uzyskanie większej ilości leadów, w efekcie sprzedanie większej ilości produktów lub usług, które twoja marka produkuje przy jednoczesnym zwiększaniu świadomości marki wśród odbiorców.

Poszukuj studio projektowego, które rozumie aspekt biznesowy strony internetowej, które rozumie, że projektowanie strony internetowej to jest konstruowanie narzędzia, które ma konkretnie działać.
Wymagaj zrozumienia, w jaki sposób twoja marka zarabia pieniądze, jak wygląda lejek biznesowy, kim są twoi klienci, co mają do załatwienia na twojej stronie i w jaki sposób mają to zrobić.

Pamiętaj, że jeszcze zanim powstanie ładna strona, należy najpierw opracować ogólne założenia, czym strona jest i do czego ma służyć. Powinny powstać profile potencjalnych użytkowników, aby lepiej określić, dla kogo projektujemy.

Zastanów się, jakie cele (konwersje) mają osiągać użytkownicy twojej strony, np. dodanie produktu do koszyka lub wejście na podstronę kontakt.

Finalnie powinien powstać zestaw makiet i prototypów, które pokażą, w jaki sposób strona internetowa będzie prowadziła użytkownika po poszczególnych podstronach w celu osiągnięcia konwersji – etap budowania, jak ma działać produkt cyfrowy, jakim jest strona www.

2. Etap budowania wyglądu, stylu – min. jakie kolory, czcionki, schematy graficzne – projektowanie wizualne strony na podstawie etapu pierwszego.

To na tym etapie będziemy budować finalny wygląd i strukturę graficzną twojej strony, pamiętając przy tym cały czas o funkcjonalnościach strony – i tu zaufaj nam, jako profesjonalistom w swojej branży a my zaproponujemy najlepsze rozwiązania.

Sedno całego projektowania stron to połączyć funkcjonalność i piękno. Funkcja i forma, dwie składowe designu, które sprawią, że strona internetowa jest wartościowym produktem cyfrowym.
Estetyka i funkcjonalność to cecha każdego dobrego web designu. Dobry design ma wartość biznesową i buduje wizerunek marki. Strona internetowa ma oddawać profesjonalizm danej marki, pokazywać kulturę tej marki i w jaki sposób chce zaspokajać potrzeby użytkowników. Interakcja użytkownika z produktem cyfrowym ma budować odbiór marki podobnie jak w realu.

Pragniemy zawsze nawiązywać z naszymi klientami lepszą relację, dlatego ważne jest dla nas poznać, jakie cele biznesowe chcesz osiągnąć. To nie tylko stworzenie wizytówki ale proces dialogu z naszymi klientami.

Naszą misją jest być twoim partnerem biznesowym.

Zadaniem studio graficznego jest zaproponowanie rozwiązań wizualnych, estetycznych dla ustalonych wspólnie funkcjonalności twojego biznesu. Staramy się połączyć strefę – tylko podoba mi się – ze strefą, to działa.